Berlińska przygoda

  • 3 października 2024

Berlińska przygoda

1024 768 I Liceum Ogólnokształcące im. Leona Kruczkowskiego w Tychach

Berlińska przygoda

Piętnaścioro uczennic i uczniów klas trzecich 3m, 3cd, 3d3, 3d2 i 3d1  i drugich 2m brało udział w projekcie wymiany miast partnerskich Erasmus+ (27.09-3.10.2024r.) w Berlinie. Wraz z młodzieżą w berlińskiej przygodzie brały udział panie Natalia Nowak i Ruta Seidel. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach kolażu i prezentacji swojej wizji/spojrzenia na miasto Berlin.

Młodzież zwiedzała najważniejsze miejsca miasta, takie jak; Alexanderplatz i Potsdamerplatz, Czerwony Ratusz, Nikolaiviertel z Muzeum Domu Knoblaucha i pięknie zdobionym rokokowym Pałacem Ephraima z wystawami o historii miasta, East Side Gallery – najdłuższy fragment muru wykorzystywany od 1990 roku jako najdłuższa na świecie galeria sztuki na świeżym powietrzu, Wyspę Muzeów, Katedrę Berlińską, Humboldt Forum, Muzeum Techniki, Bramę Brandenburską, Bundestag wraz z kompleksami rządowymi Marie-Elisabeth-Lüders – Haus oraz Paul- Löbe-Haus, ulicę Unter den Linden, klasycystyczny Nowy Odwach według projektu Karla Friedricha Schinkla, kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, Akademię Sztuki, w której studiował Tyszanin August Kiß, oraz Bebelplatz, jednego z najpiękniejszych placy Berlina, który z zamysłu miał być centrum wolnej myśli, ale ostatecznie zapisał się z powodu całkowitego zaprzeczenia tej idei, to tu miało miejsce (10 maja 1933r.) palenie stosów książek autorów wyznaczających rozbieżne wartości. Te oraz inne zabytki miały wpływ na kształt i treść kolaży przygotowywanych przez młodzież.

Młodzież spotkała się również z przedstawicielami Związku Miast Partnerskich w Berlinie Marzahn-Hellersdorf oraz panią burmistrz dzielnicy Marzahn-Hellersdorf Nadją Zivkovic w jej biurze.
Projekt wymiany młodzieży realizowaliśmy w kooperacji z Roter Baum Berlin. 

Dodatkowo uczniowie nabyli umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach, stali się otwarci na innych ludzi, kulturę, obyczaje oraz zwiększyli wiarę we własne możliwości i samodzielność.