Zasady pracy szkoły od 17 maja

  • 12 maja 2021

Zasady pracy szkoły od 17 maja

500 500 I Liceum Ogólnokształcące im. Leona Kruczkowskiego w Tychach

Zasady pracy szkoły obowiązujące w I Liceum Ogólnokształcącym im. Leona Kruczkowskiego w Tychach w okresie od  17 maja 2021 r.

do 25 czerwca 2021 roku

Informacje dla uczniów i rodziców

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 roku  (Dz. U. z 2021 r. poz. 824) w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadza się zasady pracy szkoły w okresie od 17 maja 2021 roku do końca zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2020/2021.

I. Organizacja kształcenia.
  1. W okresie od 17 do 30 maja 2021 r. w związku z wprowadzeniem nauczania hybrydowego ustala się następujący harmonogram zajęć dydaktycznych:
  • od 17 do 21 maja 2021 roku
  1. naukę w szkole w trybie stacjonarnym realizują klasy: 2c, 2d1, 2d2, 2e, 2c-n, 2e-n
  2. naukę w trybie zdalnym realizują klasy: 1c, 1d1, 1d2, 1e, 2ce-n, 2d1-n, 2d2-n
  • od 24 do 28 maja 2021 roku
  1. naukę w szkole w trybie stacjonarnym realizują klasy: 1c, 1d1, 1d2, 1e, 2ce-n,

2d1-n, 2d2-n

  1. naukę w trybie zdalnym realizują klasy: 2c, 2d1, 2d2, 2e, 2c-n, 2e-n
  • od 31 maja 2021 roku naukę w szkole w trybie stacjonarnym realizują wszystkie klasy.
  1. Zajęcia indywidualne, takie jak: indywidualny tok nauki, zindywidualizowana ścieżka kształcenia, zajęcia rewalidacyjne, wspomaganie, mogą być prowadzone w szkole lub zdalnie, z uwzględnieniem harmonogramu przedstawionego w ust. 1.
  2. Nauczanie indywidualne realizowane będzie zdalnie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.
  3. Specjaliści: pedagog, psycholog, terapeuta realizują zajęcia z uczniami stacjonarnie lub z wykorzystaniem metod pracy na odległość z uwzględnieniem harmonogramu przedstawionego w ust. 1.
  4. Nauczyciele stosują określone w Statucie Szkoły i przedmiotowych systemach oceniania sposoby oceniania nie wprowadzając dodatkowych form weryfikacji wiedzy uczniów. Potwierdzeniem sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów będą bieżące oceny wpisywane do dziennika elektronicznego.
  5. Nauczyciele zobowiązani są do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin i ustalonym planem lekcji lub harmonogramem.
II. Obowiązki nauczycieli i wychowawców klas.
  1. Koordynatorem procesu dydaktyczno-wychowawczego uczniów jest wychowawca klasy.
  2. Wychowawca klasy przypomina uczniom podstawowe zasady obowiązujące podczas stacjonarnego trybu nauki oraz przekazuje uczniom informację o zasadach bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujących na terenie szkoły i zobowiązuje uczniów do ich przestrzegania.
  3. Wychowawca klasy na bieżąco monitoruje trudności wynikające z powrotu uczniów do stacjonarnej formy nauczania.
  4. Wychowawca klasy stara się sporządzić informację na temat braków i trudności, jakie powstały u poszczególnych uczniów podczas nauczania zdalnego i przekazać je nauczycielom prowadzącym zajęcia z uczniem.
  5. Wychowawca klasy na bieżąco monitoruje udział uczniów w zajęciach prowadzonych stacjonarnie i zdalnie.
  6. Wychowawca klasy na bieżąco monitoruje liczbę zachorowań oraz frekwencję uczniów swojej klasy i zebrane informacje przekazuje koordynatorowi ds. bezpieczeństwa.
  7. Wychowawca współpracuje z nauczycielami uczącymi klasę, pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami uczniów. Wszelkie niepokojące sytuacje natychmiast zgłasza dyrektorowi szkoły i rodzicom uczniów.
  8. Nauczyciele dokonują analizy materiału nauczania, jaki został zrealizowany podczas nauczania zdalnego i wspólnie z uczniami określają partie materiału, które ewentualnie wymagają dodatkowego powtórzenia w czasie zajęć stacjonarnych.
  9. Nauczyciele przygotowują informację o poziomie realizacji podstawy programowej dla poszczególnych klas w odniesieniu do swojego przedmiotu i przedstawiają ją dyrektorowi szkoły.
  10. Po powrocie uczniów do stacjonarnej formy edukacji pedagog i psycholog szkolny monitorują proces adaptacji w warunkach nauczania stacjonarnego, diagnozują trudności adaptacyjne i podejmują działania zaradcze. W przypadku wystąpienia trudności w tym zakresie podejmują działania w celu ich rozwiązania, monitorują ich przebieg aż do ich całkowitego rozwiązania, o czym informują dyrektora szkoły.
  11. Pedagog i psycholog szkolny są dostępni dla uczniów i ich rodziców zgodnie z harmonogramem i zasadami obowiązującymi w stacjonarnym trybie nauki.

Stacjonarny harmonogram pracy pedagoga i psychologa szkolnego jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą elektroniczną przez dyrektora szkoły.

III. Wymagania sanitarno-epidemiologiczne obowiązujące w szkole
  1. Ogranicza się do minimum przychodzenie i przebywanie w szkole osób trzecich.
  2. Korespondencja szkolna przyjmowana jest w portierni lub pozostawiana w skrzynce na listy znajdującej się na zewnątrz budynku szkoły.
  3. Do budynku szkoły może wejść osoba (uczeń, pracownik szkoły, interesant) bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych.
  4. Interesanci szkoły zgłaszają na portierni cel wizyty w szkole i pozostają w holu głównym oczekując na przyjście wskazanego pracownika szkoły.
  5. Dla osób z zewnątrz prowadzi się rejestr, w którym odnotowuje się imię i nazwisko tej osoby, numer telefonu oraz cel wizyty w szkole.
  6. Wszystkie osoby wchodzące do budynku szkoły obowiązkowo dezynfekują ręce i na terenie szkoły mają zakryte usta i nos maseczką oraz poddawane są pomiarowi temperatury. Jeśli temperatura przekracza 38°C osoba nie może wejść do budynku szkoły.
  7. W przypadku gdy zmierzona temperatura pracownika szkoły jest równa albo przekracza 38°C, pracownik nie podejmuje pracy i powinien skorzystać z teleporady medycznej.
  8. Jeżeli pracownik szkoły lub pielęgniarka szkolna zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności) należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności pilnego odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu). Do przyjazdu rodziców uczeń pozostaje w izolatorium pod opieką pielęgniarki szkolnej lub pracownika szkoły.
  9. Wszystkie osoby poruszające się w przestrzeni wspólnej szkoły starają się zachować bezpieczne odległości – minimum 1,5 m.
  10. Uczniowie wchodzą do szkoły i opuszczają budynek szkoły wejściem głównym.
  11. Ogranicza się liczbę uczniów korzystających z szatni wspólnych. Uczniowie pozostawiają okrycia wierzchnie na wieszakach przy salach lekcyjnych, w których się uczą.
  12. Uczniowie i pracownicy szkoły, przebywając w przestrzeni wspólnej (szatnie, korytarze, toalety) mają zakryte nos i usta.
  13. Wyznacza się stałe sale lekcyjne, do których przyporządkowana zostaje jedna klasa lub grupa.
  14. Wyznacza się sale, w których prowadzone są zajęcia grup oddziałowych lub międzyoddziałowych. Sale te podlegają dezynfekcji po każdej grupie uczniów.
  15. W miarę możliwości zajęcia wychowania fizycznego organizuje się na powietrzu.
  16. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych.
  17. Rekomenduje się prowadzenie zajęć innych przedmiotów na powietrzu, o ile pozwalają na to warunki atmosferyczne i jest to możliwe z uwagi na realizację podstawy programowej.
  18. O ile tylko pozwalają na to warunki atmosferyczne, przerwy śródlekcyjne uczniowie spędzają na boisku szkolnym lub w szkolnych atriach pod opieką nauczycieli dyżurnych.
  19. Uczniowie korzystają z własnych przyborów i podręczników. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  20. Sale oraz części wspólne (korytarze) muszą być wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
  21. Infrastruktura szkoły i sprzęt sportowy muszą być regularnie czyszczone z użyciem detergentu lub innych środków dezynfekujących. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach.
  22. W szkole nie można korzystać ze źródełka wody.
  23. Uczniowie i pracownicy szkoły mogą korzystać ze sklepiku szkolnego zachowując ogólne zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szkole w okresie pandemii.
  24. W szkole możliwa jest organizacja wyjść i wycieczek szkolnych z zachowaniem ogólnych zasad bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa pandemicznego. Wyjścia i wycieczki klasowe mają na celu integrację grupy i mogą być prowadzone wyłącznie w plenerze. Do końca roku szkolnego 2020/2021 rekomenduje się organizację wycieczek jednodniowych.
  25. Zasady pracy biblioteki szkolnej określa odrębna procedura.